Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Τα χίλια μπράβο και οι χίλιες… μούντζες



Έχουν περάσει αρκετές μέρες από τα γεγονότα του Σαββατοκύριακου στην πρεμιέρα της Α1, αλλά το δύσμοιρο ελληνικό μπάσκετ συνεχίζει να δέχεται χτυπήματα από παντού.

Χθες, ο αντιπρόεδρος του ΠΣΑΚ, Γιάννης Μπουρούσης, έβγαλε ανακοίνωση με την οποία παραιτείται από τη θέση του στο σύνδεσμο και ταυτόχρονα εξαπολύει επίθεση κατά πάντων! Αναλυτικά η ανακοίνωσή του:
«Θεωρώ πως η παρουσία μου στο Δ.Σ. του ΠΣΑΚ είναι περιττή και γι' αυτό το λόγο θέλω να υποβάλω την παραίτηση μου.
Με λύπη μου διαπίστωσα στις λίγες μέρες που ασχολήθηκα με τα κοινά του Συνδέσμου πως η φιλοσοφία που διέπει τον ΠΣΑΚ είναι μακριά από τη δική μου λογική.
Δεν ανέχομαι από κανένα να με αμφισβητεί και να χρησιμοποιεί το όνομά μου για προσωπικό του συμφέρον.
Απαγορεύω σε ανθρώπους που πληρώνονται από τον ΠΣΑΚ, δηλαδή και από μένα, να με ειρωνεύονται και να χλευάζουν τις αποφάσεις μου. Δυστυχώς γι' αυτούς, η πιο σκληρή χούντα είναι η δημοκρατία στο όνομα της οποίας λαμβάνονται αποφάσεις του ενός.
Απαγορεύω σε οποιονδήποτε συνάδελφό μου (με ή χωρίς εισαγωγικά) να καταφέρεται εναντίον μου, ειδικά από τη στιγμή που έχω προσφέρει, ρισκάροντας και την καριέρα μου, στην Εθνική ομάδα του σπορ που αγαπάω και υπηρετώ ολόκληρα καλοκαίρια. Το δε τελευταίο καλοκαίρι είναι γνωστό ότι αγωνίστηκα με κίνδυνο επιδείνωσης σοβαρού τραυματισμού στο χέρι μου και με δική μου ευθύνη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Τουρκίας.
Δεν είμαι από κείνους που προσδοκούν μέσα από τον κακώς εννοούμενο συνδικαλισμό να δημιουργήσουν όνομα και να αποκτήσουν κύρος στο χώρο. Αυτό φροντίζω να το κάνω με τις πράξεις μου μέσα στα γήπεδα.
Είναι δικαίωμα κάθε συναδέλφου μου να απεργήσει και δεν μπορώ ως άτομο αλλά και ως μπασκετμπολίστας να καταδικάσω μια τέτοια κίνηση. Μπορώ όμως να καταδικάσω μια κίνηση, την οποία καταψήφισα ως αντιπρόεδρος του ΠΣΑΚ, όταν αυτή δεν έχει στόχο το κοινό καλό, δεν εκπορεύεται από τη λογική αλλά βάζει τους παίκτες απλά πιόνια σε μια προσωπική αντιπαράθεση, άσχετη στην πραγματικότητα με τις διεκδικήσεις μας.
Σ' έναν άλλο ΠΣΑΚ που θα έχει την ειλικρινή πρόθεση για αληθινές θεσμικές αλλαγές στο μπάσκετ, θα είμαι αλληλέγγυος και στο πλευρό όσον αληθινά αγωνίζονται στον κοινό σκοπό.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Μπουρούσης»


Νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να σταθώ στις κατηγορίες που εκτοξεύει ο Μπουρούσης εναντίον άλλων καλαθοσφαιριστών. Θα ήθελα να σταθώ σε δύο μόνο σημεία της επιστολής:
1ον: Θεωρώ μεγάλο λάθος του Μπουρούση να μπλέκει στην όλη συζήτηση την εθνική ομάδα. Κανείς δεν τον ανάγκασε να παίξει το καλοκαίρι (όντως με κίνδυνο να επιδεινωθεί ο τραυματισμός του στο χέρι), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πλέον έχει το αλάθητο του πάπα και δεν κρίνεται για τις πράξεις του.
Χίλια μπράβο του αξίζουν που έπαιξε το καλοκαίρι, χίλιες… μούντζες του αξίζουν τώρα που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο γεγονός για να κερδίσει τις εντυπώσεις. Ακριβώς το αντίθετο καταφέρνει. Η ιστορία έγραψε πως ο Μπουρούσης (όπως και η πλειοψηφία των ελλήνων παικτών) δεν σεβάστηκε μια απόφαση η οποία πάρθηκε με δημοκρατικές διαδικασίες και με συντριπτική πλειοψηφία (όπως έχουμε ξαναγράψει σε αυτό εδώ το blog).
2ον: Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν ψήφισε υπέρ της απεργίας και πως ως αντιπρόεδρος του ΠΣΑΚ αυτό του δίνει το δικαίωμα να καταδικάσει την απόφαση της συνέλευσης, επειδή θεωρεί πως δεν είναι σωστή.
Αλήθεια, ρε Γιάννη; Καταρχήν θα έπρεπε να θυμάται ότι ο ίδιος ψήφισε ΥΠΕΡ της απεργίας και όχι κατά, όπως λέει τώρα. Θα έπρεπε άλλωστε να ξέρει καλύτερα πως τα γραπτά μένουν:
http://www.sport.gr/default.asp?pid=4&aid=76516
Αντιγράφω λοιπόν από το παραπάνω κείμενο: «Οι παίκτες του Ολυμπιακού λόγω προπόνησης την ίδια ώρα με τη Συνέλευση του ΠΣΑΚ απουσίασαν από την διαδικασία, όμως εστάλη σχετική επιστολή του Γιάννη Μπουρούση, ο οποίος προσωπικά τάχθηκε υπέρ της απεργίας και της συνέχισης αυτής μέχρι να υπάρξει δικαίωση».
Φαντάζομαι ότι η επιστολή αυτή δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας του δημοσιογράφου ο οποίος έγραψε το κείμενο.
Αλλά ακόμη και αν όντως ο Μπουρούσης είχε ψηφίσει κατά της απεργίας, πάλι όφειλε να σεβαστεί την απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΠΣΑΚ που ελήφθη με ψήφους 151 έναντι 24! ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ λέγεται. Άσχετα με το αν συμφωνείς ή διαφωνείς, οφείλεις (ειδικά ως… εκλεγμένος αντιπρόεδρος του δ.σ.) να σεβαστείς την απόφαση του συνδικαλιστικού σου οργάνου και να την εφαρμόσεις. Το ότι έχεις εκλεγεί, δεν σου δίνει δικαίωμα να κάνεις ό,τι θέλεις. Το αντίθετο. Έχεις την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ακολουθείς τις αποφάσεις αυτών οι οποίοι σε εξέλεξαν! Η δημοκρατία, εξάλλου, δεν είναι καλή μόνο όταν μας βολεύει και δρα υπέρ ημών, είναι καλή πάντα.

Το δυστύχημα είναι πως με όλα αυτά, το μπάσκετ στην Ελλάδα, εξακολουθεί να κάνει βήματα προς τα πίσω, αντί να προοδεύει. Την ίδια ώρα, ευτυχώς που ξεκίνησε το ΝΒΑ και η Ευρωλίγκα και θα βλέπουμε και λίγο μπάσκετ της προκοπής, όλοι εμείς οι άρρωστοι με τη σπυριάρα.
Αν μη τι άλλο, το ΝΒΑ θα έπρεπε να μας δείχνει το δρόμο και εξωαγωνιστικά. Για lock out πηγαίνουν του χρόνου επειδή παίκτες και ομάδες δεν τα βρίσκουν σχετικά με τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Αυτό, όμως, είναι γνωστό από πέρσι και γίνονται συνεχώς συζητήσεις και διαπραγματεύσεις ώστε να βρεθεί λύση και να υπογραφεί η συμφωνία. Οργανωμένα και -κυρίως- πολιτισμένα πράγματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: